Kategoria menu:Wydział Podatków i Opłat
Wniosek o zastosowaniu ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym
Treść informacji
I. Kogo dotyczy
Podatników podatku rolnego.
II.Opis
Podatnikom podatku rolnego przysługuje ulga inwestycyjna z tytułu wydatków poniesionych na:
- budowę lub modernizację budynków inwentarskich służących do chowu, hodowli i utrzymywania zwierząt gospodarskich oraz obiektów służących ochronie środowiska,
- zakup i zainstalowanie:
- deszczowni,
- urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia gospodarstwa w wodę,
- urządzeń do wykorzystywania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii (wiatru, biogazu, słońca, spadku wód)
– jeżeli wydatki te nie zostały sfinansowane w całości lub w części z udziałem środków publicznych.
III. Inne informacje
Ulga inwestycyjna przyznawana jest po zakończeniu inwestycji i polega na odliczeniu od należnego podatku rolnego od gruntów położonych na terenie gminy, w której została dokonana inwestycja – w wysokości 25% udokumentowanych rachunkami nakładów inwestycyjnych.
IV. Wymagane dokumenty (druki dostępne poniżej)
- Wniosek o udzielenie ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym;
Rachunki, faktury VAT z nakładów inwestycyjnych (oryginał); - Zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych;
Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie inną niż pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie. - oświadczenie podatnika VAT.
V. Miejsce składania pism
Biuro Obsługi Ludności, w godzinach: od 7.30 - do 15.30,od poniedziałku do piątku. budynek ratusza wejście od strony Straży Miejskiej.
VI. Sposób załatwienia
Decyzja w sprawie udzielenia ulgi inwestycyjnej
VII. Podstawa prawna
Art. 13 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1892) Rozporządzenia Komisji (UE) nr 702/2014 z dnia 25 czerwca 2014 r. uznającego niektóre kategorie pomocy w sektorach rolnym i leśnym oraz na obszarach wiejskich za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE L 193 z 01.07.2014, str. 1).
VIII.Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Biurze Obsługi Ludności, Urzędu Miasta w Kłodzku budynek ratusza wejście od strony Straży Miejskiej).
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
IX. Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Podatków i Opłat Urzędu Miasta w Kłodzku.
W zakresie wymiaru podatku, zwolnień i ulg podatkowych oraz ulg w spłacie zobowiązań podatkowych – Agnieszka Ornatowska tel.865-46-96 pokój 107
Pliki powiązane z informacją
- Wniosek - rozmiar pliku: 178.16 kb
- Zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych - rozmiar pliku: 50.05 kb
- Oświadczenie VAT - rozmiar pliku: 94.6 kb
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie inną niż pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie - rozmiar pliku: 178.77 kb