Informacje nt przetwarzania danych osobowych / plików cookies: » szczegóły

Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) * Urząd Miasta w KŁODZKU

http://www.klodzko.pl/
Strona główna BIP: gov.pl/bip
Strona główna instytucji: http://www.klodzko.pl/
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw Wydział Podatków i Opłat Wniosek o zastosowaniu ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym

Kategoria menu:Wydział Podatków i Opłat

Wniosek o zastosowaniu ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym

Treść informacji

I. Kogo dotyczy
Podatników podatku rolnego.

II.Opis
Podatnikom podatku rolnego przysługuje ulga inwestycyjna z tytułu wydatków poniesionych na:

  1. budowę lub modernizację budynków inwentarskich służących do chowu, hodowli i utrzymywania zwierząt gospodarskich oraz obiektów służących ochronie środowiska,
  2. zakup i zainstalowanie:
    • deszczowni,
    • urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia gospodarstwa w wodę,
    • urządzeń do wykorzystywania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii (wiatru, biogazu, słońca, spadku wód)

– jeżeli wydatki te nie zostały sfinansowane w całości lub w części z udziałem środków publicznych.

III. Inne informacje


Ulga inwestycyjna przyznawana jest po zakończeniu inwestycji i polega na odliczeniu od należnego podatku rolnego od gruntów położonych na terenie gminy, w której została dokonana inwestycja – w wysokości 25% udokumentowanych rachunkami nakładów inwestycyjnych.

IV. Wymagane dokumenty (druki dostępne poniżej)

  1. Wniosek o udzielenie ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym;
    Rachunki, faktury VAT z nakładów inwestycyjnych (oryginał);
  2. Zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych;
    Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie inną niż pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
  3. oświadczenie podatnika VAT.

V. Miejsce składania pism

Biuro Obsługi Ludności, w godzinach: od 7.30 - do 15.30,od poniedziałku do piątku. budynek ratusza wejście od strony Straży Miejskiej.

 VI. Sposób załatwienia                                                                                

Decyzja w sprawie udzielenia ulgi inwestycyjnej

 VII. Podstawa prawna


Art. 13 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1892) Rozporządzenia Komisji (UE) nr 702/2014 z dnia 25 czerwca 2014 r. uznającego niektóre kategorie pomocy w sektorach rolnym i leśnym oraz na obszarach wiejskich za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE L 193 z 01.07.2014, str. 1).

 VIII.Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Biurze Obsługi Ludności, Urzędu Miasta w Kłodzku budynek ratusza wejście od strony Straży Miejskiej).

 Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

IX. Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Podatków i Opłat Urzędu Miasta w Kłodzku.

W zakresie wymiaru podatku, zwolnień i ulg podatkowych oraz ulg w spłacie zobowiązań podatkowych – Agnieszka Ornatowska tel.865-46-96 pokój 107

 

Pliki powiązane z informacją

Informacja powiązana z wydziałem:   Wydział Podatków i Opłat
  METRYKA INFORMACJI
Osoba, która wytworzyła informację:   Agnieszka Ornatowska
Osoba, która wprowadziła informację do BIP:   Magdalena Serafin
Autor ostatniej poprawki:   Magdalena Serafin
Osoba, która zweryfikowała informację w BIP:   Magdalena Serafin
Data wytworzenia informacji:  13.09.2019
Data wprowadzenia do BIP:  13.09.2019 08:41
Data weryfikacji:   18.08.2021 14:49
Data ostatniej zmiany:   18.08.2021 14:49 Rejestr zmian